Страницы

пятница, 27 января 2012 г.

Fredagens myssig kväll

Hej!

      En annan dag gick ut. Det är fredagen nu. Idag träffades äntligen med min vän som jag inte såg ca 5 månader!!! Hemskt! Ja var så himla glad att träffa honom igen! Varför händer så att jag ser mina bekanter och klasskamrater nästan varje dag men mina nära vänner en gång i två, tre, fyra eller även fem månader?? Neej, jag vill inte klaga på livet, jag  undrar bara, varför händer det så?
      Vi låg på soffan och pratade pratade pratade och ingen störde oss. Det är så kult att ha en vän med vilken man kan prata om vad som helst och tänka inte att han ska inte förstå mig. Jag är lycklig på det sättet. Tyvärr min väninna kunde inte komma till mig på den dagen. Men jag hoppas verkligen att se henne på den närmaste veckan. Saknar henne...
      Så, dagen var full av berättelser om Sverige och mängder av fotona förstås. Sverige. Ja. Jag tycker om både två Sverige och Lettland. Svårt att välja vilket land är bättre. Var lite förvånad när han sa till mig att han också funderar att åka och studera i Sverige! Hade ingen aning om det. Särskild att han tänker att studera i Lund. Min dröms universitet. Vilken tur. Kunde inte tro på det först. Verkligen konstigt. På kvällen gick han hem och jag började plugga svenska igen. Ringde väninna, så glad att höra hennes lycklig röst! Kanske vi ska promenera i skogen på helgen om ni ska inte bli jätteupptagna. Väntar på imorgon!
Puss och kram! ^_^

Комментариев нет:

Отправить комментарий